Instagram da Etkileşim
Hem dünya genelinde hem de Türkiye’de çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan Instagram, İnternet üzerinden ürünlerini duyuran, hizmetlerini sunan firmalar için de oldukça önemli olan bir platformdur. Büyük bir marka haline gelmek isteyen ve potansiyel müşterilerine hızlı şekilde ulaşmayı hedefleyen herkes, düzenli olarak Instagram etkileşim arttırma çalışmaları yapar.
Instagram da etkileşim amacıyla yapılan çalışmalardan başarılı sonuçlar elde edebilmek için, tavsiye edilen pek çok taktik mevcuttur. Bu tür taktikleri Bms Medya olarak sizler için derledik.
Paylaşımlar Düzenli ve Sürekli Olmalı
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında aktif bir rol oynayan Instagram, doğru şekilde kullanıldığında firmalara pek çok avantaj sağlar. Instagram da bir etkileşim yaratabilmek için özellikle paylaşımların yeri oldukça önemlidir. Düzenli olarak paylaşılan içerikler, aynı zamanda devamlılığını da korumalıdır. Böylece her daim aktif olan Instagram hesabı, takipçileriyle de etkileşim içerisine girer. Ayrıca firmanın ürünleri ya da hizmetleriyle ilgili düzenli olarak hedef kitle bilgilendirilir ve geri dönüşümü sağlanır.
Kaliteli ve Kapsamlı İçerikler Hazırlanmalı
Paylaşılan içeriklerin her birinin kaliteli ve kapsamlı olması gerekirken, özenle seçilmelidir. Burada amaç sizi takip eden insanların sunduğunuz ürün veya hizmetle alakalı bilgi sahip olabilmeleri ve akıllarda soru işaretinin kalmamasıdır. Ürünlerle ilgili merak edilen her şeyi kapsaması gereken içerikler, düzenli olarak paylaşıldığında takipçilerin akıllarında yer eder. Ayrıca paylaşılan içeriklerin doğru bilgiler içermesi de oldukça önemlidir. Aksi takdirde markanın online itibarı zedelenir ve takipçilerin markaya olan itimadı yok olur.
Paylaşım Zamanı Doğru Seçilmeli
Instagram etkileşim için bir diğer önemli nokta ise paylaşımların doğru zaman diliminde gerçekleştirilmesidir. Takipçilerin aktif olarak platformda çevrimiçi oldukları saatleri bilip buna göre sistematik bir şekilde paylaşım yapılmalıdır. Bms Medya 12 Milyon instagram gönderisini analiz ederek, instagram da içerik paylaşmak için en iyi zaman diliminin 09:00-11:00 ssatleri olduğunu buldu. Bu sayede içerik paylaşıldığı an mümkün olduğunca fazla sayıda takipçi tarafından fark ediliğ ve beğenilirsiniz. Etkileşim süreci de çok daha etkin ve verimli olur.